GLAD Hofte & knæ

GLA:D - Hofte & Knæ

Selvom ledbrusken kan være slidt, kan smerterne hos mange med knæ eller hoftesmerter ofte trænes væk. Sundhedsstyrelsens anbefalinger for behandling af artrose eller slidgigt er dels, at patienter modtager information, træning og — ved behov — gennemgår et vægttab.

Flere end en halv million danskere lider af slidgigt. Slidgigten udvikler sig langsomt og påvirker forskellige strukturer som ledkapsel, menisker og ledbånd. Slutstadiet er ofte lig med et stort tab af ledbrusk og en efterfølgende påvirkning af knoglen under brusken.

En gennemsnitsdansker mister faktisk 7 år med god livskvalitet som følge af smerter og funktionsnedsættelse på grund af slidgigt. Derfor har vi indført det dokumenteret effektive uddannelses- og træningskoncept GLA:D – Godt Liv med Artrose i Danmark.

Hvad indeholder GLA:D – Hofte & Knæ?

Indledende undersøgelse hos fysioterapeut

Du undersøges først af en fysioterapeut og gennemgår så en 40 meter gangtest samt 30 sekunders rejse-sætte-sig-test. Du får herefter en individuel instruktion til træningsprogrammet.

2 x 1 times patientuddannelse (teoretisk)

Den teoretiske undervisning handler om slidgigt eller artrose og vejleder desuden i effekten af et eventuelt vægttab i forbindelse med artrose.

12 x superviseret holdtræning (praktisk)

Holdtræningen foregår over 6 uger med 2 træningsgange i ugen. Træningen er altid under supervision af en certificeret fysioterapeut.

Derudover

Efter 3 måneder vil der være en opfølgning med en fornyet test, og efter 12 måneder vil der være en elektronisk opfølgning.

Pris GLA:D – Hofte & Knæ – tryk HER.

GLAD hofte og knæ