GLAD Ryg

GLA:D Ryg

GLA:D® RYG er for dig, der har langvarige eller tilbagevendende rygsmerter, eller som gerne vil forebygge nye episoder. GLA:D® Ryg indeholder de ting, vi ved, der har størst effekt på rygsmerter: information om ryggen og dens smertemekanismer, viden om hvordan du bedst kan håndtere dine smerter og sidst men ikke mindst opstart af et træningsprogram tilpasset dit niveau på en sikker og tryg måde. Men det kræver selvfølgelig en indsats fra din side, for at du kan få det bedste udbytte.

GLA:D® Ryg er patientuddannelse og træning baseret på anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen, forskningsstudier og fra internationale kliniske retningslinjer. Anbefalingerne repræsenterer den nyeste og bedste viden om behandling af rygsmerter fra hele verden. GLA:D® Ryg må kun varetages af certificerede fysioterapeuter eller kiropraktorer, og vi var blandt de første i Danmark til at få denne certificering.

GLA:D® Ryg består af nedenstående:

Indledende undersøgelse ved fysioterapeut

Du undersøges af en fysioterapeut og testes i 5 simple funktionstest. Du udfylder et spørgeskema, du får tilsendt pr. mail.

Du introduceres til øvelserne, som indgår i den praktiske træningsdel. Du vurderes i forhold til hvilket niveau, du skal starte på i hver enkelt øvelse.

2 x 1 times patientuddannelse (teoretisk)

Undervisningen har fokus på information om ryggen og rygsmerter, og hvordan du på bedst mulig vis kan håndtere dine smerter.

16 x superviseret holdtræning (praktisk)

Holdtræningen foregår under supervision af en certificeret GLA:D® Ryg fysioterapeut. Ved hver træning justeres du i udførelsen af såvel som i sværhedsgraden i hver enkelt øvelse.

Pris GLA:D® Ryg – tryk HER.