GLAD Ryg

GLA:D Ryg

GLA:D® RYG er for dig, der har langvarige eller tilbagevendende rygsmerter – eller for dig, som gerne vil forebygge nye episoder. GLA:D® RYG er bygget op af alle de ting, vi ved, der har størst effekt på rygsmerter. Det omfatter altså både information om ryggen og dens smertemekanismer, viden om hvordan du bedst kan håndtere dine smerter og sidst, men ikke mindst, opstarten af et træningsprogram, der er tilpasset netop dit niveau på en sikker og tryg måde. Og så kræver det selvfølgelig også en indsats fra din side, for at du kan få det bedste udbytte.

GLA:D® RYG er både en uddannelse af dig som patient og en træningsform baseret på anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen, forskningsstudier og fra internationale kliniske retningslinjer. Anbefalingerne repræsenterer den nyeste og bedste viden om behandling af rygsmerter fra hele verden. GLA:D® RYG må kun varetages af certificerede fysioterapeuter eller kiropraktorer, og vi var blandt de første i Danmark til at få denne certificering.

Hvad indeholder GLA:D® RYG?

Indledende undersøgelse ved en fysioterapeut

Du undersøges først af en fysioterapeut og testes i 5 simple funktionstests. Du udfylder et spørgeskema, som du får tilsendt via mail. Du introduceres til øvelserne, som indgår i den praktiske træningsdel. Du vurderes så i forhold til, hvilket niveau du skal starte på i hver enkelt øvelse.

2 x 1 times patientuddannelse (teoretisk)

Den teoretiske undervisning har fokus på information om ryggen og rygsmerter og derudover på, hvordan du på bedst muligt kan håndtere dine smerter.

16 x superviseret holdtræning (praktisk)

Holdtræningen foregår altid under supervision af en certificeret GLA:D® RYG fysioterapeut. Ved hver træning justeres du både i udførelsen af hver enkelt øvelse, men også i sværhedsgraden af dem.

Pris GLA:D® Ryg – tryk HER.

GLAD Ryg