Signe Fuglkjær

Kiropraktor med erfaring i behandling af børn og unge

Indehaver Hartvigsen & Hein Rygcenter og Idrætsklinik

Mailadresse: sf@rygklinik.dk

Signe er født i 1981 og bosiddende i Svendborg. Signe er uddannet kiropraktor ved Syddansk Universitet i 2008. Sideløbende med sit kliniske virke har Signe gennemført en ph.d.-uddannelse, hvor hun var en del af Svendborgprojektet, der undersøgte effekten af mere idrætsundervisning i folkeskolen på børns genelle sundhed.

Signe har i to omgange været ansat ved Hartvigsen & Hein Rygcenter og Idrætsklinik, først fra 2010-2013 og igen fra 2016. Derudover har Signe praktiseret i Næstved og Svendborg.

I forbindelse med forskningsarbejdet som ph.d.-studerende opnåede Signe stor viden samt solid klinisk erfaring i udredning og behandling af skolebørn med smerter fra muskler og led. Denne viden overføres i det daglige arbejde til praksis, og Signe sætter en dyd i at praktisere med et højt fagligt niveau, hvor forskning og praksis kombineres, alt sammen til gavn for patienterne hos Hartvigsen & Hein.

Signe fungerer som gæsteforelæser på Syddansk Universitet, har undervist andre kiropraktorer, og er tidligere ansat som ekstern lektor ved Syddansk Universitet. Hun står også bag flere videnskabelige publikationer og deltager kontinuerligt i konferencer og efteruddannelse.

Signe beskrives af sine omgivelser som visionær og som en, der brænder for at hjælpe folk med muskel- og ledsmerter. Som patient vil du opleve, at Signe skaber ro og tryghed, og at hun altid giver sig tid til at få det fulde billede af en patients symptomer. Patienten er centrum, og det tværfaglige samarbejde både på klinikken og sammen med øvrige aktører i sundhedsvæsenet er en selvfølge.